Tiedän, ei saisi eikä pitäisi ärsyyntyä, mutta onhan se nyt helvetti kumma, että niiden naisten kanssa pitää mesettää autollakin ajaessa, ja kun lapsikin on kyydissä! Joku kerta ajaa kolarin. Lapsi oli Hippu joka mesetti samaan aikaan minun kanssani, ja kun isänsä jälleen kerran sai väärän tavaran postimyyntifirmalta, otti puhelimen käteen kun tuli autoon ja lähti ajamaan, ja sanoin vielä Hipulle, että toivottavasti se ei soita mulle - tarkoitin ehkä ylipäätään, että ei kai se aio käyttää puhelinta ajaessa, ja ennen olisi kyllä tuollaisessa tilanteessa soittanut minulle, mutta nyt kirjoitti ajaessa, eikä suinkaan minulle vaan jollekin mimmille. Hippu näki sen verran että nimen, se näkyy isommalla - en minä kysellyt, itse kertoi. 

Samoin, kun kauppareissun jälkeen oli tarkoitus viedä vain tavarat kotiin ja sitten samoilla "renkailla" ajella viemään Hippu yökylään Nupulleen, mutta minulla oli huono olo ja sanoin, että jään myös kotiin. Armas olisi mieluusti jättänyt myös Tintin kyydistä, luultavasti että olisi saanut taas rauhassa mesetellä matkan varrelta. Olenko nyt ihan vainoharhainen, kun sellaista kuvittelen? :) 

Mutta Armas on aikuinen ihminen ja tekee omat valintansa - jos hankkii sakot puhelimen käytöstä ajaessa tai jotain pahempaa, niin minkä minä sille voin. Itsepähän oman tärkeysjärjestyksensä asettelee, ja jos siinä on ensimmäisenä mesettely Emmin kanssa, niin sitten on.

Viime yönä tuli nukkumaan kahden maissa, ja viimeiset hyvän yön toivotukset naputteli siinä sängyn vieressä. Nielin vittumaisen kommenttini ja olin hyvin hiljaa. Ja rakensin barrikaadia väliin, kun niin karmeat viinanhajut tulvi avonaisesta suusta minun ympärilleni.