On se uusi lääke nyt ollut reilun viikon kokeilussa, eikä paljon miltään tunnu. Alun päänsärytkin on hiukan helpottaneet. Ne levottomat jalat riivasivat, mutta kun aloin ottaa pillerin aiemmin (ohjeessa lukee, että nukkumaan mennessä) niin ei ehkä niin kovasti enää. Lääkärihän oli vähän sitä mieltä, että kun ko. oiretta ei ole lääkkeen haittavaikutusluettelossa, niin sitä ei voi olla. Tai ehkä otan vain asiat liian raskaasti...

Päiväosasto, ryhmien yhteinen päivä. Minä ja toisen ryhmän kaksi hyvin vaiteliasta nuorta poikaa ja yksi hömelö, vähän vähemmän vaitelias vähän vähemmän nuori, mutta silti minua reilusti nuorempi poika. No, mies. Poika minuun nähden. Hoidin hommani, mikä oli päivän tarkoitus, mutta kyllä tuntui typerältä. Ketä oikeasti palvelee tuollainen toiminta??? Mikä on sitoutumisen merkitys ryhmän yhteishengelle? Miksi usea hoitaja/toimintaterapeutti hoitelee neljää ryhmäläistä, kun suurin osa on pois (mun ryhmästä oli pois 3/4) ja ryhmät muutenkin aivan naurettavan pieniä? Onko se ihan kannattavaa? Siellä ne naiset sitten rupattelivat keskenään, pojat möllötti hiljaa jokainen omassa nurkassaan ja minä ajelehdin jossain. Olin ottanut sukankutimenkin mukaan, että kulutan aikaa (piti jäädä pidemmäksi aikaa, kun oli toisaalle varattu aika samaan taloon myöhemmin) mutta en ollut älynnyt ottaa raitalankaa, joten raidanpaikan tullessa piti kutominenkin lopettaa siihen. Sama juttu tänään, kun kävin tk:ssa jonottamassa... pöljä mikä pöljä. 

Kuulemma päiväosastolle on vaikea päästä, kestää kauan - minä pääsin nopealla aikataululla - ja olen ymmärtänyt, että se on arvokas kuntoutumismahdollisuus. Ja sitten siellä ei ole juuri ketään. Se työllistää usean ihmisen kuitenkin - mistä niille sen työajan palkka oikein maksetaan? Luulisi turhauttavan työntekijöitäkin. Minua ainakin turhauttaa. Ja maksaa kahdeksan euroa päivässä.

Yhdyn täysin Varpun kommenttiin edellisessä postauksessa. Tuollainen vaivaannuttava "pakko-yhdessäolo" täysin eri maailmoista kotoisin olevien ihmisten kanssa ei ole kovin mielekästä touhua.