Tiedän, että se kuulostaa hullulta, ei vaan mielisairaalta, mutta sellanen fiilis mulle tuli tänään. Enkä edes ole uskossa. 

Eilen olin hoitoneuvottelussa, ja päiväosaston toimintaterapeutti (joka on nähnyt minut muutamana tiistaina askartelemassa) oli siellä ilmoittamassa, että toimintakykyni on hyvä. Psykiatri päätti, että töihin sitten, jos kerran toimintakyky on hyvä. Kun ei ole hyväksi olla pitkällä sairaslomalla, kun kynnys mennä takaisin nousee. 

On se nyt helvettiä, että jos osaa leikata kartonkia viivaa pitkin, on se merkki siitä, että on tarpeeksi terve töihin!!! Eihän mun työ nyt sentään ole piirissä pöydän ääressä istumista ja leikkaa-liimaa -juttujen tekoa! 

​Tunnen itseni huijatuksi - ensin puoliväkisin työnnetään päiväosastolle, jota suoritan kuin henkeni edestä että minua pidettäs hoitomyönteisenä tai jotain, ja sitten kun onnistun, minut palkitaan lopettamalla sairasloma, vaikka olo on kaikkea muuta kuin valmis töihin. Ja vielä pitäs mennä siihen asti takaisin sinne päiväosastolle! 

Viskoin kaikki päiväosastolla tehdyt betonipaskat pihalle ja sulloin siellätekemäni joulukoristeet roskiin. Ne oli pirun  merkkejä. 

Jos nyt lähden töihin, on kuin kastemato heitettäs haukialtaaseen. Tai kuoreton etana rastaiden eteen. Kun sitä kuorta nyt pikkuisen ehkä alkoi muodostua, niin hetihän sen Saatanan kätyrilääkärin piti repiä se kuori pois ja omaan erinomaiseen psykiatrinkykyynsä tyytyväisenä laittaa mut töihin. Raadonsyöjien revittäväksi. Ja nauraa hekottelee, kuinka jälleen yhden laiskan työtävieroksuvan luuserin sai laitettua töihin. Kuinka etevänä selvänäkijänä huomasi taudin teeskennellyksi eläkkeellehinkuavan paskan muka-sairaudeksi. Saipahan itseensä tyytyväisenä nukkua makoisasti yön hyvin tehdyn työnsä päälle sillävälin ku mie itkin tyynyni ja peittoni märiksi.

Loppiaisen jälkeen sitten pitäs lähteä sinne päiväosastolle, jossa niin hurjan hyvin olen toiminut. Mitä vittua minä siellä enää teen, jos olen kerran niin terve, että töihin kelpaan ? En varmasti tee enää mitään. En tiedä viitsinkö edes mennä. En mie enää mitään "kuntoutusta" tarvi, työkykyinen akka. 

Lähdenpä tästä vaikka valloittamaan maailman.