Niin. Eipä halunnutkaan Armas suolle, kun perjantaina iski kaljanjano. Pariin otteeseen sieltä keskiaikamarkkinoilta tullessamme sanoi, että tekisi mieli ostaa oikeaa kaljaa. Kärtti ilmeisesti minulta jotain kommenttia tai lupaa. Sanoin, että et ole kaljalakostasi minulle vastuussa, vaan itsellesi - minä en voi antaa lupaa sellaiseen, mikä ei ole minun vastuullani. "Siis et anna lupaa?" koitti vielä kääntää sen minun harteilleni. Osti siis kaljaa, ja joi vielä viskiäkin niin, että oli sitten koko lauantain krapulassa. Minä läksin aamupäivällä Helsinkiin, ennen kuin Armas heräsi. Ei siinä mitään.

Kysyin, mennäänkö sunnuntaina suolle, mutta ei kuulemma kannattanut, kun oli liian lämmin ilma. Tai sitten halusi juoda kaljaa ja se lähtö olisi ollut aikaisin aamulla. 

Eilen puhuin, josko kuitenkin vielä kerran kävisin siellä Hesassa, alkoi ärinä syistä ja kuinka hän ihmettelee, miksi minun on sinne mentävä ja siellä käytävä. Kun rahaakinhan siihen menee (n. 12 euroa edestakainen lippu) ja onhan se ihan tyhmää. Taidan mennä. Huomenna tulee lapsilisätkin.